Mijn gegevens

Mijn gegevens

Op deze pagina kunnen inwoners van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Kaag en Braassem en Waddinxveen inloggen om te zien hoe vaak ze restafval hebben aangeboden.

Veelgestelde vragen

Categorie
Categorie 1
Veelgestelde vraag
Veelgestelde vraag

Ik ben mijn inlogcode kwijt. Hoe kom ik aan een nieuwe?

Neem telefonisch contact op met Cyclus: 0182-547500 (op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur) en geef aan dat u een nieuwe inlogcode wilt. De eerstvolgende keer dat Cyclus nieuwe inlogcodes verstuurt, ontvangt u per post de nieuwe code. Dit doet Cyclus zes keer per jaar.

Veelgestelde vraag

Hoe vaak wordt de informatie op deze website ververst?

De informatie op deze pagina wordt elke maand vernieuwd. U kunt steeds in de loop van de tweede week van de maand de gegevens tot en met de maand ervoor inzien.

Veelgestelde vraag

Ik ben verhuisd. Hoe krijg ik nu een totaaloverzicht van het aantal keren dat ik restafval heb aangeboden?

De inlogcode is gekoppeld aan het huisadres en geldt voor de periode dat u daar woonachtig bent (geweest). Als u op een ander adres in de gemeente gaat wonen, ontvangt u op dat adres een nieuwe inlogcode. Dit gebeurt de eerstvolgende keer dat Cyclus nieuwe inlogcodes verstuurt. Dit doet Cyclus zes keer per jaar. Met de twee inlogcodes kunt u zien hoe vaak u restafval hebt aangeboden op de twee adressen. Op deze manier zorgen we ervoor dat alleen u kunt zien hoe vaak u restafval heeft aangeboden, op uw vorige huisadres en op het huidige huisadres.

Veelgestelde vraag

Ik ben verhuisd. Hoe kan ik de gegevens zien van mijn vorige woning?

De inlogcode is gekoppeld aan het huisadres en geldt voor de periode dat u daar woonachtig bent (geweest). Als u op een ander adres in de gemeente gaat wonen, ontvangt u op dat adres een nieuwe inlogcode. De oude inlogcode blijft voor u geldig voor de periode dat u de vorige woning bewoonde. Deze oude inlogcode kunnen wij helaas niet nogmaals sturen.

Veelgestelde vraag

De getoonde informatie komt niet overeen met mijn eigen administratie en/of de informatie op de aanslag gemeentelijke belastingen (afvalstoffenheffing). Wat nu?

De getoonde informatie is afkomstig van de registraties zoals die gedaan zijn door de software van het inzamelvoertuig of de verzamelcontainer. Het geeft een goed beeld van het aantal aanbiedingen van restafval. Hieraan kunnen echter geen rechten worden ontleend. Wij dragen deze informatie over aan de gemeente. In de meeste gevallen volgt de aanslag gemeentelijke belastingen (afvalstoffenheffing) het aantal registraties. De gemeente kan echter situaties bepalen waarin wordt afgeweken (medische indicatie, verhuizingen naar de gemeente, etc.) De informatie op de aanslag gemeentelijke belastingen (afvalstoffenheffing) is leidend.

Veelgestelde vraag

Het pas-/chipnummer dat op de website wordt getoond, komt niet overeen met dat op mijn pas/container. Wat moet ik doen?

Neem telefonisch contact op met Cyclus: 0182-547500 (op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur).

Veelgestelde vraag

Ik opende de verzamelcontainer met mijn afvalpas, maar de klep klemde en ik kon mijn afval er niet in gooien. Telt dit als een aanbieding?

Nee, dit wordt niet geregistreerd als een aanbieding. Het wordt pas geregistreerd als de klep helemaal open is geweest en weer is vergrendeld.

Veelgestelde vraag

Mijn minicontainer is maar voor een deel geleegd, er zit nog afval in. Telt dit als één aanbieding?

Ja, ook als er afval in de container achterblijft na leging telt dit als één aanbieding. De container wordt een aantal maal geschut aan de wagen. Toch kan het voorkomen dat afval in de container blijft zitten, bijvoorbeeld omdat het vast zit of omdat het is vastgevroren. Dit kunt u voorkomen door afval niet teveel aan te stampen, geen nat afval in de container te doen en de container, waar mogelijk, op een vorstvrije plek (bijvoorbeeld in de schuur) te zetten.

Veelgestelde vraag

Hoeveel kilo afval zat er in mijn container/afvalzak?

Het gewicht van het afval wordt niet geregistreerd. Alleen het legen van de container/de inworp van de afvalzak wordt geregistreerd.

Veelgestelde vraag

Waar kan ik meer informatie vinden over de kosten per lediging of storting, de afvalstoffenheffing en de opbouw van deze heffing?

Hiervoor verwijzen we u door naar de website van de gemeente waar u woont.

Veelgestelde vraag

Kan ik een eigen inlogcode aanmaken voor deze pagina?

Dat is niet mogelijk. U dient de inlogcode te gebruiken, die u van Cyclus ontvangt.

Veelgestelde vraag

Moet ik betalen als ik inlog op Mijn gegevens?

Nee het gebruik van de inlogmogelijkheid is kosteloos.

Veelgestelde vraag

Ik woon in een andere gemeente en wil ook graag kunnen inloggen. Kan dit?

Cyclus heeft alleen met bovenstaande gemeenten afspraken gemaakt over deze inlogmogelijkheid. Als u in een andere gemeente woont, kunt u hier helaas geen gebruik van maken.